هنگام سفر به ترکیه لیر ببریم یا دلار؟
هنگام سفر به ترکیه لیر ببریم یا دلار؟
جولای 6, 2020
تکس فری چیست؟
تکس فری چیست؟
جولای 6, 2020

غذای مناسب قبل و بعد از پرواز

غذای مناسب قبل و بعد از پرواز

غذای مناسب قبل و بعد از پرواز

غذای مناسب قبل و بعد از پرواز

غذای مناسب قبل و بعد از پرواز

غذاها و نوشیدنی هایی که باید قبل از پرواز از آن ها اجتناب کرد:

غذاهای گازدار برای دل و روده تان خوب نیست

اجتناب از خوردن هر چیزی است که باعث می شود از درون احساس باد دار بودن بکنید، به ویژه در پروازهای طولانی مدت. دلایل آن بسیار واضح است،ولی به طور کلی بهتر است که از خوردن لوبیا و غذاهای گازدار خودداری کنید. غذاهای سرخ کرده پیش از پرواز هم خیلی مناسب نیستند. این غذاها فقط باعث می شود که احساس ناراحتی به شما دست بدهد، که مسلماً بهترین راه برای شروع سفر نیست.

سبزی های کلمی

سبزی های کلمی در واقع گروهی از سبزیجات است که شامل گل کلم، کلم بوک چوی، کلم بروکسل، کلم کالی و سایر انواع کلم می شود. این سبزیجات فوق العاده شامل کربوهیدرات ها و ویتامین های بسیاری هستند و به خاطر همین برای رژیم غذایی سالم عالی هستند، ولی در طول پرواز می توانند به شما احساس پر باد بودن دهند و در نتیجه باعث ناراحتی تان شوند. در موارد نادر دیده شده که این سیزیجات حتی در محیط های فشار بالا مثل هواپیما موجب سکته شده اند.

اسنک های شور و تند

تا حالا دقت کرده اید که در فیلم ها وقتی مردم در حال پرواز با هواپیما هستند همیشه مشغول خوردن یک بسته بادام زمینی شور هستند؟ در واقع آن ها کار اشتباهی انجام می دهند، چون که اسنک های شور بهترین خوراکی برای خوردن در حین پرواز نیست. همانطور که حدس زدید، این به خاطر نمک بیش از اندازه است، که می تواند باعث تشنگی شما شود. در هنگام پروازهای طولانی مدت این می تواند به ضررتان تمام شود. سعی کنید از خوردن نمک زیاد در پرواز با هواپیما خودداری کنید.

کافئین زیاد

ما درک می کنیم که برای بسیاری از عاشقان سفر، حتی فکر پرواز کردن بدون کافئین هم می تواند زجرآور باشد. ولی متأسفانه، مصرف مقدار زیاد کافئین و قهوه قبل یا در حین سفر می تواند تأثیری دوگانه داشته باشد به طوری که هم احساس دهیدراته بودن کنید و هم نیاز داشته باشید که دفعات بیشتری به دستشویی بروید. قهوه همچنین می تواند چرخه خواب شما را هم بهم بریزد، که بعد از پروازی طولانی حس بدی به شما خواهد داد (البته جت لگ خودش به تنهایی معمولاً همین مشکل را برایتان به وجود می آورد، پس این مورد را نیاز نیست خیلی به کافئین نسبت دهیم).

خوراکی های شیرین

به طور کلی هیچ کس نباید مقدار زیادی شیرینی (و مقادیر زیادی کیک و دونات) بخورد، ولی خودداری از مصرف شیرینی در هنگام پرواز خیلی بیشتر هم باید رعایت شود. این موضوع به این خاطر است که سطح قند خونتان بالا خواهد رفت، و باعث می شود که احساس گرسنگی و کسل بودن به شما دست دهد.

چه چیزی بهتر است قبل یا در حین پرواز بخورید:

میوه

قرار نیست فقط لیستی از چیزهایی که نمی توانید در هنگام پرواز بخورید را به شما معرفی کنیم. خوردن میوه در هنگام پرواز بسیار خوب است، چرا که بدن شما را هیدراته می کند و ویتامین C دستگاه ایمنی شما را تقویت می کند. این کمک می کند که احتمال مریض شدن شما در هنگام پرواز کاهش پیدا کند، به ویژه اگر کس دیگر در داخل هواپیما مریض باشد. هندوانه غنی از آنتی اکسیدان و آب است، و می تواند جایگزینی ایده آل برای اسنک در داخل هواپیما باشد.

غذاهای دارای پروتئین زیاد

پروتئین ماده ای غذایی است که به شما این احساس را می دهد که برای مدت بیشتری سیر هستید. این باعث می شود که احتمال کمتری وجود داشته باشد که به سراغ اسنک های ناسالم یا شیرینی هایی که در فرودگاه خریدید بروید. اگر می خواهید سطوح پروتئین خود را بالا ببرید میوه های خشک شده، آجیل بدون نمک و مرغ گزینه هایی عالی هستند.

مقادیر زیاد آب

هوای در حال گردش مجدد زیادی در داخل کابین های هواپیما وجود دارد، و این به طور کلی مقدار رطوبت در هوا را کاهش می دهد. به همین دلیل است که در هنگام پرواز معمولاً بیشتر از حد معمول احساس تشنگی می کنید، پس بهتر است که قبل از پرواز بطری های آب زیادی را در فروشگاه های فرودگاه تهیه کنید. حتماً میزان هیدراته بودن خود را در طول سفر بالا نگه دارید، و نگران این نباشید که مجبور باشید مدام به دستشویی بروید. مطمئن باشید که ارزشش را دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *